Groen, fatsoen, open en toegankelijk voor iedereen
Rik - 49 jaar
Groen: Een staatbeeld met nog veel meer groen. Bomen, hegjes & struiken op pleintjes, geveltuintjes, groen gebruiken als afscheiding tussen verkeersstromen en om voet- en fietsverkeer te 'dwingen' om bedoelde routes te gebruiken ipv soms gevaarlijke olifantenpaadjes te maken.
Open: Een overzichtelijk straatbeeld. Geen reclame zuilen langs de rijbaan waardoor fietsers en automobilisten elkaar slecht kunnen zien.
Toegankelijk: Op alle verkeersstromen ingericht. Bijvoorbeeld Korvelseweg; zorg dat auto's, fietsers en voetgangers daar veilig kunnen bewegen. Stoepen zijn erg smal ivm hoeveelheid parkeerplaatsen, auto's rijden (gevoelsmatig iig) vaak erg hard en als fietser voelt dat erg onveilig om langs laden- en lossende busjes en scheurende auto's te moeten bewegen. Niet gezegd dat fietsers ook niet via parallelle Capucijnenstraat kunnen of auto's eenrichting - maar daar is het nu niet echt op ingericht.
Fatsoen: Ik denk dat met een opener, groener, en toegankelijk straatbeeld van nature een vriendelijker omgeving ontstaat waar het
Groen, fatsoen, open en toegankelijk voor iedereen
Door:
22 mei 2024
Rik - 49 jaar
Groen: Een staatbeeld met nog veel meer groen. Bomen, hegjes & struiken op pleintjes, geveltuintjes, groen gebruiken als afscheiding tussen verkeersstromen en om voet- en fietsverkeer te 'dwingen' om bedoelde routes te gebruiken ipv soms gevaarlijke olifantenpaadjes te maken.
Open: Een overzichtelijk straatbeeld. Geen reclame zuilen langs de rijbaan waardoor fietsers en automobilisten elkaar slecht kunnen zien.
Toegankelijk: Op alle verkeersstromen ingericht. Bijvoorbeeld Korvelseweg; zorg dat auto's, fietsers en voetgangers daar veilig kunnen bewegen. Stoepen zijn erg smal ivm hoeveelheid parkeerplaatsen, auto's rijden (gevoelsmatig iig) vaak erg hard en als fietser voelt dat erg onveilig om langs laden- en lossende busjes en scheurende auto's te moeten bewegen. Niet gezegd dat fietsers ook niet via parallelle Capucijnenstraat kunnen of auto's eenrichting - maar daar is het nu niet echt op ingericht.
Fatsoen: Ik denk dat met een opener, groener, en toegankelijk straatbeeld van nature een vriendelijker omgeving ontstaat waar het