Spring naar inhoud
logo

Tilburg 2050

Terug naar het overzicht

Groen, fatsoen, open en toegankelijk voor iedereen

Rik - 49 jaar

  • Groen: Een staatbeeld met nog veel meer groen. Bomen, hegjes & struiken op pleintjes, geveltuintjes, groen gebruiken als afscheiding tussen verkeersstromen en om voet- en fietsverkeer te 'dwingen' om bedoelde routes te gebruiken ipv soms gevaarlijke olifantenpaadjes te maken.
  • Open: Een overzichtelijk straatbeeld. Geen reclame zuilen langs de rijbaan waardoor fietsers en automobilisten elkaar slecht kunnen zien.
  • Toegankelijk: Op alle verkeersstromen ingericht. Bijvoorbeeld Korvelseweg; zorg dat auto's, fietsers en voetgangers daar veilig kunnen bewegen. Stoepen zijn erg smal ivm hoeveelheid parkeerplaatsen, auto's rijden (gevoelsmatig iig) vaak erg hard en als fietser voelt dat erg onveilig om langs laden- en lossende busjes en scheurende auto's te moeten bewegen. Niet gezegd dat fietsers ook niet via parallelle Capucijnenstraat kunnen of auto's eenrichting - maar daar is het nu niet echt op ingericht. 
  • Fatsoen: Ik denk dat met een opener, groener, en toegankelijk straatbeeld van nature een vriendelijker omgeving ontstaat waar het 



Stemmen

laden...
0
0
0
0
0
0
Aantal stemmen voor het plan: 1 van de 100.

Status

Groen, fatsoen, open en toegankelijk voor iedereen

Door:
22 mei 2024

Rik - 49 jaar

  • Groen: Een staatbeeld met nog veel meer groen. Bomen, hegjes & struiken op pleintjes, geveltuintjes, groen gebruiken als afscheiding tussen verkeersstromen en om voet- en fietsverkeer te 'dwingen' om bedoelde routes te gebruiken ipv soms gevaarlijke olifantenpaadjes te maken.
  • Open: Een overzichtelijk straatbeeld. Geen reclame zuilen langs de rijbaan waardoor fietsers en automobilisten elkaar slecht kunnen zien.
  • Toegankelijk: Op alle verkeersstromen ingericht. Bijvoorbeeld Korvelseweg; zorg dat auto's, fietsers en voetgangers daar veilig kunnen bewegen. Stoepen zijn erg smal ivm hoeveelheid parkeerplaatsen, auto's rijden (gevoelsmatig iig) vaak erg hard en als fietser voelt dat erg onveilig om langs laden- en lossende busjes en scheurende auto's te moeten bewegen. Niet gezegd dat fietsers ook niet via parallelle Capucijnenstraat kunnen of auto's eenrichting - maar daar is het nu niet echt op ingericht. 
  • Fatsoen: Ik denk dat met een opener, groener, en toegankelijk straatbeeld van nature een vriendelijker omgeving ontstaat waar het 



Login om verder te gaan



Cancel